<h1>Janusz Stankiewicz. Genealogia, przodkowie, badania genealogiczne, forum dyskusyjne</h1>Janusz Stankiewicz. Genealogia, przodkowie, badania genealogiczne, forum dyskusyjne<br><p><font size="7"><b>Stankiewicz</b> Genealogia</font>
Genealogia, przodkowie, badania genealogiczne, forum dyskusyjne

Księga gości


Twoje imię:
Twój e-mail:
Wiadomość:
Podaj kod z obrazka: Kod obrazkowy
Ilość wpisów:  7416
Strona:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371

Dnia 2007.01.28 o godzinie 13:22:36 Krzysztof < kpiro@interia.pl > napisał/a:
Witam serdecznie!
Strona i praca w nią włożona jest godna podziwu.
Stronę znalazłem szukając nazwiska mojego dziadka mjr WP Stanisława Piro, kawalera VM V kl.
Mjr Stanisław Piro swą służbę w artylerii WP zakończył jako ostatni, wojenny d-ca II/26 pal ze Skierniewic. Zmarł w Łodzi w dniu 15.X.1956 r. Pochowany na cmentarzu na Dołach.
Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego.
ps. ta krótka informacja o moim dziadku niech bedzie uzupełnieniem danych o kawalerach VM

Dnia 2007.01.26 o godzinie 20:27:37 Paweł < stapa at o2.pl > napisał/a:
Witam!

Jestem pod dużym wrażeniem. Choć witryna przypomina sklep z mydłem i powidłem, to na szczęście układ jest logiczny i konsekwentny. Grafiki są chyba najsłabszą stroną - wiele, szczególnie map, jest mało czytelnych, a po kliknięciu na grafikę pojawia się wersja niewiele większa, jeśli w ogóle, od tej osadzonej na stronie.

Kiedyś natknąłem się na informację, że ,,Stankiewicz" jest nazwiskiem odojcowskim od ,,Stanko" i jakiegoś podobnego, którego teraz nie mogę sobie przypomnieć, będącymi zdrobnieniami od ,,Stanisława". O takim pochodzeniu świadczy to, że końcówka ,,-wicz" jest w imionach odojcowskich, które szczególnie popularne są w rosyjskim np. Iwan Iwanowicz Iwanow. Wspiera to fakt, że ,,Stankiewicz" jest drugim liczebnie, po ,,Markiewiczu'', nazwiskiem w Polsce z końcówką ,,-(kie)wicz'' i jak można zauważyć, na tej witrynie, generalnie rzadszym na ziemiach rdzennie polskich. Ciekawe, że na Litwie trzecim najpowszechniejszym nazwiskiem jest ,,Stankevičius/Stankevičienė''. Przypuszczam, że część ,,Stankiewiczów" to z zrusyfikowane ,,Stankevičiuse", bo Wlk. Ks. Litewskie było państwem ruskim. To, że ,,Stankiewicz" jest odojcowski i liczba osób z tym nazwiskiem wskazują, że nie wszyscy Stankiewicze wywodzą się od praStankiewicza - zapewne niejeden Stanko, miał syna, którego zaczęto zwać Stankiewicz.

Ponieważ liczba osób w danej jednostce administracyjnej mało mówi, czy tych osób jest względnie dużo, czy mało, to podliczyłem ilu Stankiewiczów z KAP http://www.stankiewicz.e.pl/index.php?kat=2&sub=51 przypada na 100 tys. mieszkańców:
Warszawa 1,19
warszawskie 0,691
białostockie 0,712
łódzkie 0,226
nowogródzkie 0,851
pomorskie 0,159
poznańskie 0,68
wileńskie 2,12
Liczba ludności województw jest dla 1931

Ciekaw jestem, jak by to wypadło dla województw: Poleskiego, Wołyńksiego i Tarnopolskiego ponieważ mój dziadek Wojciech Stankiewicz był chłopem ze Starego Zbaraża z dziada pradziada o tym samym imieniu. Z dziada pradziada czyli na pewno od drugiej połowy XIX, więc może Pan Wojciech Frączyk poniżej jest moim dalekim krewnym, chociaż moja rodzina dziadka nie była liczna, bo chyba jedyny dożył dorosłości i chyba podobnie jak pradziadek.

Pozdrawiam
PS

Dnia 2007.01.25 o godzinie 19:16:55 Irena < irko@eurogento.org > napisał/a:
Panie Januszu!
Strone poznalam przez konkurs stwon genealogicznych. Przepraszam ale jeszcze wszystkiego nie zdazylam zobaczyc. To co juz widzialam i sie zapoznalam jest bardzo obszerne i potrzebowalo duzo czasu i pracy. Jestem tego zdania aby kazdy ujawnil swoje dany wtedy wczesniej znajdziemy polaczenia naszych przodkow i moglibysmy sobie wzajemnie pomagac (nawet przez granice). Bede czesto zagladac na ta strone i dalej czytac bo to naprawde nie mozna na raz. Dzieki ze mam okazje to wszystko zobaczyc.Bardzo duzo jest informacji z ktorych moge korzystac.

Pozdrawiam serdecznie i zycze dalej powodzenia w poszukiwaniu przodkow Irena z Düsseldorfu (ur.Katowice)

http://retejoj.eurogento.org/konieczny/gento_konieczny_pl.htm

Dnia 2007.01.25 o godzinie 15:50:53 Wojciech Frączyk < czarnykur@interia.pl > napisał/a:
Panie Januszu!
Fenomenalna strona, jestem pełen podziwu. Szukałem na niej swoich przodków gdyż moja mama pochodzi ze Stankiewiczów. Przed wojną rodzina mieszkała w Sieniachówce, koło Zbaraża (woj. Tarnopolskie) Pradziadkowie zostali zamordowani przez nacionalistów ukraińskich a ich dzieci odnalazły się po 1945 roku na Dolnym Śląsku.

Dnia 2007.01.23 o godzinie 10:50:06 Karolina < zyrafa17@vp.pl > napisał/a:
MACIA NAPRAWDE FAJNA STRONKE.PODOBA MI SIA TYLKO SZKODA ZE NIE MA TU STANKIEWICZOW Z MAZUR POCHODZACYCH.
POZDRAWIAM. KAROLINA

Dnia 2007.01.22 o godzinie 12:21:31 Edwrad < enowinowski@wat.edu.pl > napisał/a:
Panie Januszu,
chciałbym wyrazić uznanie dla pana pracy. Przesyłam pozdrowienia,
Edward Nowinowski-Kruszelnicki

Dnia 2007.01.21 o godzinie 20:08:12 Wiesiek < polus-ww@wp.pl > napisał/a:
Panie Januszu,
Podziwiam Pana strony internetowe. Muszę przyznać, że jestem pod wielkim wrażeniem. Ogrom pracy jaki Pan włożył, jest imponujący. W menu nie znalazłem nic zbędnego. Tak Trzymać!

Dnia 2007.01.21 o godzinie 13:04:20 Lesław Gromkowski < Nieprzychylny@wp.pl > napisał/a:
Szanowny panie Stankiewiczu. Chciałem wyrazić nieopisaną wdzięczność dla pana. Dzięki panu odzyskałem wiarę w odnalezienie linii genealogicznej moich przodków. Kiedy obok swojego nazwiska znalazłem w sąsiedztwie znajomą mi rodzinę Magnuszewskich miałem pewność że odnalazłem gniazdo swojego rodu. Moja sytuacja jest o tyle trudna,że ze względu na powstania i represje, moi przodkowie starali się zacierać po sobie ślady. Jeśli znalazłby pan chwilę czasu i wskazał materiały do dalszych poszukiwań byłbym dozgonnie wdzięczny. Z wyrazami głębokiego szacunku
Lesław Gromkowski.

Dnia 2007.01.20 o godzinie 16:13:41 Bartek Kacprzyk < bartk.kacprzyk12@wp.pl > napisał/a:
Bardzo chciałbym poznać historię mojej Rodziny Kacprzyków
znam swoich przodków tylko do mojego pradziadka, mój dziadek Mieczysław Kacprzyk napewno pamiętał swojego dziadka, ale ja go nie zdąrzyłem zapytać bo niestety już nie żyje chciałbym poznać mój herb.

Dnia 2007.01.19 o godzinie 22:21:29 Wacław < kramarz@onet.pl > napisał/a:
Poszukuję osób o nazwisku Kramarz.
A propos - na liście więźniów z Pawiaka do Oświęcimia widnieje nazwisko Ludwik Kramarz. Ktoś coś wie na temat losów ww.?

Dnia 2007.01.19 o godzinie 20:07:10 Janusz < jnow29@wp.pl > napisał/a:
Chcialbym poznac drzewo genealogiczne Rodziny Trebickich, a zwlaszcza potomkow Antoniego i Zofi z Rykaczewskich Trebickiej, ktorzy swoj rodowod biora z majatku w Lomnie. Tu urodzili sie ich synowie Stanislaw i Konstanty. Moze mieli rodzenstwo? Jakie byly ich koligacje rodowe? Gdzie jest grob gen.St. Trebickiego - Powazki czy okolice Lomzy? Kto imiennie kolejno po Antonim dziedziczyl majatek w Lomnie? Moze zna ktos okolicznosci utraty majatku w Lomnie na rzecz W.R Jaroszewicza w 1925r? Za info z gory dzieki.

Dnia 2007.01.19 o godzinie 19:22:26 Daria < kometa27@interia.pl > napisał/a:
Wspaniała strona, podziwiam Pana za dociekliwość i upór. Ja dopiero zaczynam gromadzić informacje i być może dzięki tej stronie nawiążę kontakty z osobami o nazwisku Kitajkowski.

Dnia 2007.01.19 o godzinie 12:04:32 Ania Murawiejko < jamurek@op.pl > napisał/a:
Witam!Panie Januszu!Czy ma Pan może jakieś informacje o Janie Murawiejko,moim pradziadku który ponoć zginął w bitwie i wał Pomorski?Bardzo proszę o wszelkie informacje na mojego maila.Ustaliłam już jak wygląda historia od strony mojej prababci,która została zesłana na Syberię...Teraz chce się dowiedzieć czegoś o pradziadku.Bardzo dziękuję!

Dnia 2007.01.18 o godzinie 17:17:41 Maciek < echo@blonia.pl > napisał/a:
Bardzo ciekawa i merytorycznie bogata witryna, znalazłem tu również informacje o swojej rodzinie. Dziękuję za pozwolenie na użycie niektórych materiałów na stronie www.muzeum.blonia.pl i serdecznie pozdrawiam

Z. Maciej "Miki" Bajkowski

Dnia 2007.01.18 o godzinie 11:38:55 Kazimierz Świerniak < ks-drohobycz@wp.pl > napisał/a:
Pozdrawiam Pana Janusza i wszelkiej pomyślności w roku 2007. Poszukuje osób urodzonych i ich potomków na Ziemi Drohobyckiej w tym we wsi i gminie RYCHCICE pow.Drohobycz woj.Lwów

Dnia 2007.01.18 o godzinie 00:54:24 ulakm < ulakm@wp.pl > napisał/a:
Witam i gratuluję wiedzy o Pańskiej Rodzinie!!! Ja jestem dopiero na początku poszukiwań informacji o moich i męża bliskich. Mam nadzieję, że kiedyś nasze docenią trud włożony w gromadzenie danych o przodkach. Dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam serdecznie całą Rodzinę Stankiewicz.
ulakm

Dnia 2007.01.16 o godzinie 20:29:30 Ewa < e.mal@interia.pl > napisał/a:
Często otwieram tę stronę i podziwiam trud włożony w stworzeniu tak ciekawej strony.Czytam z nadzieja ze znajdę coś o swoim rodowym nazwisku.Nic nie znalazłam więć rozpoczełąm szukanie.Dziśjestem na poczatku drogi.Mam dane o przodkach do 1780r.Tylko akta urodzin.W mojej rodzinie żyje się bardzo krótko więc niema kogo pytac o przeszłość.Mamjednak nadzieję ze wpisujac się na tę stronę odezwiesię ktoś o nazwisku Podlecki z woj.maz

Dnia 2007.01.16 o godzinie 14:39:30 Tadeusz < brzdek.tadeusz@wp.pl > napisał/a:
Panie Januszu, jestem pełen podziwu dla tego co Pan zrobił, kontynuuje i z jakim samozaparciem i konsekwencją dalej to czyni. Ponadto skutecznie pomaga Pan innym szukać swoich korzeni. Sam jestem tego dowodem. Od dość dawna szukam informacji o korzeniach rodu Brzdęk. Niestety pamięć ludzka jest ulotna i nawet najstarsi jeszcze żyjący z rodziny nie wszystko pamiętają. W szczególności gdy członkowie rodziny często migrowali, z różnych przyczyn, dotarcie do pewnej informacji jest trudne i bardzo pracochłone. Dzięki Panu i informacji umieszczonej na prowadzonej stronie rodziny Stankiewiczów, uzyskałem informacie z roku 1820 o moich przodkach. Teraz nie będę już po omacku musiał szukać szczegółowych informacji. Ponadto, godna podziwu jest Pańska życzliwość i chęć pomagania innym w docieraniu do źródeł wiedzy o własnych korzeniach. To bardzo ważne w życiu narodu aby poznawać swą historię, bez względu na to jaka się okaże. Nawet gdy okaże się, że któryś z naszych przodków zbłądził, to często okazuje się, że następne pokolenia czynią temu zadość. Młodzi tego nie doceniają, ale z wiekiem budzi się ciekawość swego pochodzenia.
Dziękuję i pozdrawiam
Tadeusz Brzdęk

Dnia 2007.01.15 o godzinie 23:18:09 Jacek < big_jack@o2.pl > napisał/a:
Gratuluje PANU pomysłu. Sam noszę nazwisko Stankiewicz(okolice Chynowa) postaram się panu dostarczyc wszelkie informacje na temat byc może rodziny.Pozdrawiam

Dnia 2007.01.15 o godzinie 21:13:11 Kamil < > napisał/a:
Pozdrawiam Pana i Pańską rodzinę, muszę przyznać, że strona jest zrobiona fachową ręką i można sie z niej dowiedzieć wielu interesujących rzeczy jak również różnego rodzaju ciekawostek.

Strona:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371
@
Layout i system zarządzania treścią wykonane przez: Lemon IT © 2005